הראשל"צ הרב יצחק יוסף: אסור לצלם ולהפיץ תמונות מפיגועים

ישראל פריי 2 Comment on הראשל"צ הרב יצחק יוסף: אסור לצלם ולהפיץ תמונות מפיגועים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירועי הטרור הקשים של התקופה האחרונה, הביאו בעקבותיהם לתופעה שזוכה לדיון ציבורי ולביקורת רבה, הלא היא העלאת תמונות וסרטונים מזירות הרצח. צילומי תקריב של הזוועות המחרידות מעוררות חלחלה, וגוררות התנגדות בשל ההשפעה שלהם על נפש הצופה.

הערב, מפרסם הראשל"צ הרב יצחק יוסף מכתב ובו הוא מונה את הבעיות שבתופעה ואת הנזקים שהיא גורמת, וקורא לציבור להפסיק לצלם את זירות הפיגועים. "בהיות ובעת האחרונה רבו בעונותינו הרבים מקרי רציחה על ידי אותם המרצחים הארורים בני ישמעאל, ימ"ש, ובהיות ויש איזה אנשים אשר נוהגים שלא כהוגן ומצלמים ומפרסמים צילומים מהפצועים והנרצחים, ופעמים אף מצלמים אדם גוסס, או אפילו ששבק חיים לכל חי", כותב הרב.

והראשל"צ עובר להסבר: "ודבר זה אין רוח חכמים נוחה ממנו, ויש לפרסם ולהודיע בשער בת רבים, ולגנות בכל התוקף דבר זה, כי מלבד עגמת הנפש שיש בזה למשפחות, יש בכך גם משום חילול כבוד המת, וחילול כבוד הבריות. וברור שעל פי דרך התורה ודרך המוסר, אין לפרסם אותם, ויש להמנע מלצפות בצילומים אלה, והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר. וע' בגמ' ב"ב (קנד.) שאין אנו רשאים לנוול את המת. וע' בתשו' שבות יעקב ח"ב סי' ק"ג".

"וברכתי לכל הפצועים, שהשי"ת ירפאם רפואה שלימה, בריאות איתנה ונהורא מעליא, והמשפחות השכולות, הקב"ה ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא יוסיפו לדאבה עוד, והיה המחנה הנשאר לפליטה".

הרב יוסף חותם את מכתבו: "והקב"ה ירחם על עמו היושב בציון, ויאמר די לצרותינו, ויקיים בנו כל כלי יוצר עליך לא יצלח, חרבם תבוא בלבם וקשתותם תשברנה. והשי"ת יחזק את החיילים וכוחות הבטחון שיזכו לסייעתא דשמיא, ונתחזק כולנו בלימוד התורה ובצדקה וחסד, והתורה תגן על עם ישראל, כי התורה אגוני מגנא ואצולי מצלא, ונזכה לגאולה השלימה והאמתית, במהרה בימינו, אמן".

8c1e54fda73feb33911898723e92eaf5



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    100% זה פשוט כל כך נכון הבעיה שנזכרו רק עכשיו

  2. 1

    ‏מעניין לראות אם קול חי יצייתו לפסק הלכה זה
    או שהשיקול התחרותי עם אתרים אחרים יותר חשוב